Patronaat

Tom Schippers – hoofd Marketing/PR

Het Patronaat is een breed poppodium, waar alles wat met popcultuur te maken heeft plaats vindt. In 2005 heeft het Patronaat een nieuw gebouw neergezet, zowel Kingsquare als webdesign bureau SLEM hebben het Patronaat benaderd om de nieuwe website te maken. SLEM en Kingsquare werken al langer samen en hebben de nieuwe website van het Patronaat gezamenlijk ontwikkeld.

In het nieuwe gebouw heeft het Patronaat grote namen zoals Bruce Springsteen en The Blood Hound Gang op het podium gehad, maar ook lokaal talent is bij het poppodium te gast, bijvoorbeeld met de Rob Acda award of de Haarlemse DJ-contest. De samenwerking tussen het Patronaat en Kingsquare was er al toen Tom Schippers, hoofd marketing, bij het Patronaat kwam.

Patronaat logo animatie“Ik ben best blij ben met Kingsquare”, zegt Tom, “vooral omdat ze meedenken, en zelf met ideeen komen om de website te verbeteren. Je hoeft het niet altijd te vragen.” De website van het Patronaat wordt vooral gebruikt als marketingtool, bezoekers kunnen er bekijken welke optredens er op de agenda staan en kaartje kopen voor het optreden. Tom: “Ongeveer 40% van alle kaartjes worden verkocht via de website”. Bezoekers die een bepaald optreden bekijken, krijgen meteen de gerelateerde optredens te zien van bijvoorbeeld bands in hetzelfde genre. Bij aankondigingen van optredens op de site worden filmpjes, foto's en geluidsfragmenten van artiesten getoond. Dit is extra promotie voor het concert, en extra aantrekkingskracht voor de bezoeker van de Patronaat website.

Het Patronaat gebruikt de website ook voor personenbeheer en het uitsturen van nieuwsbrieven. Geïnteresseerden kunnen zich abonneren op de nieuwsbrief van het patronaat, hierbij kunnen zij kiezen voor muziekstijlen waar zij in geïnteresseerd zijn. Zo krijgen abonnees op de nieuwsbrief altijd nieuws over de bands die zij interessant vinden. Op de website is een 'Patronaat-community' actief, waarin bezoekers aan kunnen geven naar welke optredens zij gaan en kunnen zien welke van hun vrienden ook gaan. “De website is een echt integraal onderdeel van de marketingstrategie”: aldus Tom. Zelfs tijdens het bezoeken van een optreden in het Patronaat is de website te zien, want op schermen in de zalen worden de aankomende gerelateerde optredens laten zien, met de foto die er bij hoort.

Patronaat logo animatieOmdat meerdere personen de website tegelijkertijd kunnen aanvullen en aanpassen houdt het hele team de werking van de website in de gaten. “De technische service is goed,” zegt Tom, “verschillende personen uit het marketing team geven technische problemen door via de servicedesk van Kingsquare.” Kingsquare is trots op de website van het Patronaat, het poppodium is een begrip in de regio. De medewerkers van Kingsquare zijn, net als de webdesign partner SLEM, zelf ook vaak te vinden bij concerten in het Patronaat.

Contact met Kingsquare

Als u wilt weten wat Kingsquare voor u kan betekenen, neem dan contact met ons op via 0251-229344 of mail ons. Wij denken met u mee en zoeken samen naar een website die u tijd bespaart, makkelijk aan te vullen is en goed werkt. Kingsquare houdt kantoor in Beverwijk, makkelijk te bereiken met de auto of het openbaar vervoer vanuit de Randstad.